Iedereen houdt van een verandering. Waar niemand van houdt is de chaos die daarbij komt kijken. Voor jou heb ik een aantal zeer handige tips bij het klussen in een nieuwe woning.
Checklist
Een zeer handige tip bij het lekker klussen in je nieuwe woning is het maken van een checklist. Het is een belangrijke stap, want je denkt van tevoren erg goed na over welke dingen je precies wilt gaan doen en op welke volgorde. Het is handig, want je kunt zo niets vergeten en op die manier verloopt het klussen goed. Je kunt duidelijk afvinken wat je al gedaan hebt en je kunt duidelijk zien wat er nog gedaan moet worden. Deze manier van verhuizen kan je heel veel rust geven en dus een heleboel stress voorkomen. Het is zeer makkelijk om een checklist te maken. Je noteert namelijk wat je graag wilt hebben en veranderen aan de woning. De stappen die daarbij horen noteer je en om nog meer overzicht te krijgen zet je de stappen op een bepaalde volgorde.
Plannen & organiseren
Na het maken van de verhuischecklist moet er natuurlijk actie ondernomen worden. Want dingen regelen zich niet uit zichzelf. Iets waarbij je heel veel problemen kunt voorkomen is het netjes ordenen van je inboedel. Sorteer alles wat bij elkaar hoort zodat het overzichtelijk is. Het is bij het uitpakken van de inboedel een stuk makkelijker en het verloopt sneller. Maar voor het verhuizen van je inboedel zijn er nog dingen die er geregeld moeten worden als het gaat om transport. Dan hebben we het over: verhuisdozen en het inhuren van een verhuisbedrijf.
De verhuisdozen zijn vrijwel bij elke bouwmarkt te verkrijgen. Voorbeelden hiervan zijn:
- Karwei- Verhuisdoos 53L €2,99 per stuk
- Praxis- Verhuisdoos 50L €2,29 per stuk
- Action- Verhuisdoos 50L €0,98 per stuk
Verhuisbedrijven bieden de verkoopdozen ook aan. Een verhuisbedrijf is makkelijk online te vinden. De prijzen hangen af van de afstand en de inboedel. Ook of je zelf iemand wilt inhuren of een verhuiswagen wilt huren.
Moodboard
Wat voor de meeste mensen een zeer leuke stap kan zijn, maar ook een chaotische stap is het maken van een moodboard. Je zoekt met een moodboard uit wat voor stijl je eigenlijk wilt creëren in jouw nieuwe woning. Bij het samenwonen is het een ideaal idee, want je hebt immers te maken met meerdere smaken en stijlen. Bij het maken van een moodboard zoek je eigenlijk gewoon naar plaatjes van bijvoorbeeld meubels die je mooi vindt. Uiteindelijk zie je een bepaald overeenkomst en in die stijl kun jij je woning inrichten. Ook is het handig, want je voorkomt dat je geld uitgeeft aan meubels waarvan je later spijt krijgt.
Informeren en klus
Als de moodboard af is dan kun je alles gaan inkopen en beginnen met klussen. Het is verstandig om naar een bouwmarkt te gaan en daar te informeren over het gebruik van verf. Alles is geregeld en de verhuizing hoort soepel te verlopen.